fredag den 26. oktober 2012

Livets mening?

Alohaa, alle skønne dejlige menesker som læser denne blog nu.
Jeg er meget ked af at være forsinket med indlægende og for ikke at have lagt et ind igår, men jeg har haft så mange lektier og travlt at jeg næsten ikke fik tid, men jeg har skam tænk over det meget. Så jeg har næsten et fuldt overblik over hvad jeg skal skrive. Sorry for det meget sene indlæg.

Først og fremmest vil jeg gerne være lidt "Missioner" nu, hvilket betyder at jeg gerne vil ud i verden og sprede et budskab.
Her de kommende dage har jeg haft fokus på kærlighed og mobning.
Men hvad med livet? Hvad er mening med livet?
Det er nu det jeg vil give dig mit personlige svar på nu.

Livet, altså ens eget liv er jo egentlig bare lige som alle andres, vi starter ung og slutter gammel.
Alle gennem livet proses går igennem de samme udfordringer, men på alle mulige forskellige måder og fra min vinkel af, er det derfor mange af og teenager/unge og få ældre misforstår meget. Fordi vi/de ikke har fået svar på de få uforudselig spørgsmål, som har irriteret eller fået os/dem til at spekulere meget over det. Vi misforstår ting, fordi vi fortæller os selv at det er sådan tingene skal være eller fordi vi har fået fortalt og sagt at det er forkert. Misforståelser kan komme af mange ting, seksuelle ting som os i pubetteren kan misforstå, vi kan misforstå folk og den måde de er på, som kan føre til problemer og drama og vi kan misforstå ting i skolen og verden omkring os. Som du kan se kan misforstå være mange forskellige ting, og orden har mange forskelige meninger men men en berettende fælles mening.
Berettende, som er et ord jeg har lært i løbet af ugen mens vi havde vikar. Det er en genre til fx. dagbøger, artikler osv. De ting du virkelig sætter dine følelser i så folk kan føle det. Berettende kan også være flere forskellige tekster men et fælles punkt. Og det er jo også lidt det samme  som at sige, at misfortsåning er mange ting, og har mange forskellige mening men en berettende fælles mening.

Det lød nok lidt forvirkende, men jeg er sikker på at du nok skal forstå det en dag hvis du ikke life forstod det. Jeg kan egentlig ikke huske om jeg skrev det tidligere i min blog, men ihvertfald det her er hvad jeg siger.

Livet har ingen mening, men mening med dig er at du kan give den en mening.
Og meningen med den her sætning er at, måske har du en tegning eller et kunst maleri. Og når du så maler det og er blevet færdig og det måske ikke ligner en engel på en hvid sky eller roserne i haven, men bare det at "du" selv kan give det en historie, en mening og en vej til at forstå billedet også selvom folk syntes de at det ligner en masse strenger, ved du inderst inde at den har en historie.

Jeg ved ikke rigtig hvad jeg skal sige, livet er jo bare et andet ord for verden bare til menesker, dyr og andre skabninger.
Livet er ikke nogen ting, livet er "dig" du er livet, en del af det store samfund i livet og de andre skabninger som er med til at gøre det til et liv, et liv der er værd at leve for og dø for.
Hvis du sidder det hjemme og læser det her, og du har det virkelig dårligt og det føles som om ingen er der for dig. Men hør her du ikke alene, flere 10000 menesker har det på samme måde som dig lige nu,
du ikke den eneste. Selvom det føles som om at ingen er det for dig eller at du ikke fortjener at leve, så tænk engang til og fortæl mig. Hvor svært er det at lukke verden af og bare smile?
Du ikke den eneste, og selvom du har det hårdt, så har du det nok ikke værre end mange andre hjemløse, fattige, dem med kraft, drabelige blødninger osv. Det gør ikke livet bedre af at sur mulle, til det er slut, fordi det kommer ikke til at ændre sig hvis du bare sidder det, smil! Smil fordi du kan, fordi du er stolt og accepter dig selv, de valg du tager og de fejl du har lavet og laver. Hver glad for den du er, og lad ikke andre fortælle dig hvem du skal være. Be proud of who you are, its your life not they're dont let them get in on you.

Du skal være glad for du er her i verden, hvis du er kristen så er det her en citat.

"Hellere tag på bjerget og tænke på gud, end at tage i kirken og tænke på bjerget."
Meningen med det her er at du skal være glad for hvor du er og står og ved at du ikke vil andre steder hen, istedet for at være et sted du ikke vil være og bare fortryde du ikke tog et andet sted hen.

Jeg ved ikke helt om jeg har mere at sige, tror nok det var nok for i aften.
Husk, selvom nogen folk ikke fortjener det gode, så gik dem det stadig, for det viser bare at du er et bedre meneske end dem, at du er stærk og ikke giver op. Og en dag så vil de se op til dig og ville ønske at de var som dig. Vær et forbillede for nogen, du skal ikke være perfekt, men alligevel vise at du godt kan og er stærk!

Xoxo. -Tania Jørgensen<3

Ingen kommentarer:

Send en kommentar